Search This Blog

Saturday, 9 March 2013

Set Slimming Shaklee


Assalammualaium...salam sejahtera semua...
Selamat pagi semua...pagi ini saya nak rasa rajin pulak nak cerita tentang Set Slimmig Shaklee...Agaknya masih ramai lagi yang tidak tahu yang produk shaklee juga mempunyai set slimming yang berasaskan bahan-bahan semulajadi...

oklah jom kita teruskan cerita tentang set slimming shaklee nie...dengan gabungan 3 suplement asas ini jika diambil secara konsisten memang memberi kesan yang sangat mengembirakan....Jika anda  betul-betul bertekad nak menguruskan badan anda,silalah ambik 3 produk ini.Bagi ibu yang menyusukan anak,sila dapatkan konsultasi dari saya produk mana yang sesuai untuk anda.

Pertama : Detox



Detox adalah proses membersihkan usus dimana toksin,lemak dan lendir yang melekat di dinding usus di keluarkan melalui pembuangan air besar.selepas dinding usus kita bersih baru badan kita dapat  menyerap nutrien pada tahap optimum.
                                      

         


Selain daripada herb-lax,alfalfa juga berfungsi sebagai detox.Tapi bagi mereka yang ada masalah sembelit anda boleh cuba Herb-lax.Alfalfa pula yang tidak mengalami masalah sembelit.Tapi untuk ibu-ibu yang menyusukan anak tidak sesuai ambil Herb-lax....kerana bimbang jika kesannya akan dapat pada anak.

Kedua : Protien
Protien sangat-sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisma tubuh,meningkatkan perkembangan otot,menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.Kajian menunjukkan protien dapat membakar kalori sehingga 35% sekali gus.
                                             


                                                  
                                                                                             

Ketiga : Lecithin
Lecithin berfungsi sebagai "Pemecah Lemak" (fat emulsifier)Lecithin juga di dapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung,telur dan kacang soya.
                                                                                                 
                                                         
                                   Berminat untuk dapatkan vitamin Shaklee, boleh hubungi saya;
                                                        Siti Aishah [ ID:877013 ]
                                                         017-2532004(sms/call)
                                            

Monday, 4 March 2013

Dengan LECITHIN Saya Lebih Berkeyakinan



Assalammulaikum....
Sebelum saya bercrita lebih lanjut jom kita tengok dulu gambar di bawah nie...rasa teruja tak nak baca macam mana beliau dapat menurunkan berat badan beliau...saya kagum dengan semangat beliau.....jom baca......




Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..


Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln..selera makan membuak2..dan badan juga bagai dipam2..lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2..jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan..yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu...


Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar Jeans yang saiz 34 tu..sebab saya sayangkan seluar tu..dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu..ceh..slim ke..haha..


Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..
Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit..ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah..memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
Saya kurangkan fastfood. (No KFC, No Pizza)
Saya bersenam dalam rumah je..senaman ape yang saya buat ye..saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh..mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bln..saya ambil program "Shape Your Body"..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic..memang terbaekkk..
Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa"..
Saya banyakkan minum AIR MASAK..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..
Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya... ;)
Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..


SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni..sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus...biar lambat asalkan selamat..jom saya sharekan info produk Shaklee yang boleh anda pilih untuk DIET..Ianya cuma saranan..terpulang pada anda dan juga bajet ye..tiada paksaan..sebab kalau tengok 10 perkara yang saya buat 2 je bantuan dari Supplement..yang 8 lagi silalah baca..hehe..

Credit: ibuhakimhaikal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...